Každý desátý člověk v České republice žije se zdravotním postižením.

Oblečení pro vozíčkáře

9. 5. 2016

V České republice žije více než 30 tisíc lidí upoutaných na invalidní vozík, kteří potřebují oblečení, ve kterém by vypadali dobře a přitom splňovalo specifické potřeby na dostatečný komfort a pohodlí při nošení–sezení. I u nás už se před časem rozhodlo pár lidí, že mezeru na trhu s oblečením zaplní.

Oblečení pro vozíčkáře

Jak se oblékají vozíčkáři se ptá v dotazníku týmu sedmi designérů, který pracuje neziskově na návrhu funkčních kalhot se speciálním střihem pro vozíčkáře. Kalhoty navrhuje tahle parta na základě metody Human Centered Design a právě realizuje druhou fázi výzkumu, kdy zjišťuje, jak lidé se zdravotním postižením nakupují oblečení.

Na dotazník můžete odpovědět na adrese

www. goo.gl/forms/HOug4CSvEZ

Více informací je na facebooku -

www.facebook.com/becapants/

Human Centered Design, česky „design zaměřený na člověka“, je jedním z přístupů v rámci designu služeb. Jde o soubor technik a procesů, které se zaměřují na člověka, což jim umožňuje nacházet nová konstruktivní řešení stávajících problémů. Tato řešení mohou zahrnovat například tvorbu nových produktů, služeb, prostředí, postupů či tvorbu nových způsobů organizace.

V roce 2010 založila Martina Václavíková firmu ADAPTIA móda s.r.o., která se věnuje výrobě speciálního oblečení pro vozíčkáře. „Věřím, že adaptivní oblečení pro vozíčkáře se dá vyrábět a prodávat ve stejné kvalitě, při stejném nákupním pohodlí a v módní atraktivitě, jako každé jiné oblečení pro každou jinou cílovou skupinu,“ říká podnikatelka ze Zlínska. ADAPTIA spolupracuje s Ligou vozíčkářů a baskeťáky z oddílu Hobit.

ADAPTIA móda s.r.o. Nádražní 373 763 62 Tlumačov

www.adaptia.net.cz

www.adaptia.cz

www.adaptia.cz

e-mail: info@adaptia.cz telefon: +420 601 501 414

Módní kolekci pro vozíčkáře vytváří i Martin Zach. V roce 2009 vyhrál soutěž Muž roku. Druhý den po vyhlášení při exhibičním skoku do rybníka utrpěl těžké poranění krční páteře a ochrnul. „Normální konference oblečení nám vozíčkářům nevyhovuje, nesedí našim proporcím a nesplňuje požadavky na individuální potřeby. Když už něco speciálního chcete, je toho málo a bývá to neadekvátně drahé,“ vysvětluje Martin Zach důvod, proč se do speciálního oblečení pustil. Jeho pánská kolekce zahrnuje kalhoty, sako casual, kraťasy, oblek, tepláky a mikiny. V dohledné době chystá i kolekci dámského oblečení.

-kry-

Naši partneři:

Helpnet Green Doors Fokus Praha Časopis Vozíčkář Časopis Vozka Časopis Psychologie Dnes Bayer

Spolek Dobré místo, z.s.© 2011-2017 Lidé mezi lidmiZdravotně-sociální portál |